reklama

UNYP získala licenciu na magisterský program v odbore strategickej komunikácie

Po takmer roku starostlivých príprav môže University of New York in Prague s hrdosťou oznámiť obnovenie magisterského programu Strategická komunikácia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Magisterský program v oblasti strategickej komunikácie od UNYP, ktorý prešiel updatovaním, je prakticky zameraný kurz určený študentom na pomoc pri riešení problémov s komunikáciou v bežnom svete, ktorý zároveň učí, ako efektívne pristupovať k rôznym typom publika.

Technologický pokrok za posledné desaťročie úplne zmenil pravidlá komunikačnej hry. Komunikácia je nevyhnutná na presvedčenie publika a ovplyvnenie verejnej mienky a odborníci na komunikáciu, ktorí pomocou strategického plánovania dokážu upútať pozornosť cieľového publika, majú v neustále rastúcom globálnom komunikačnom prostredí silnú výhodu. Organizácie však svoje ciele dosiahnu len hĺbkovým pochopením dostupných mediálnych nástrojov. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dr. Todd Nesbitt (dekan Fakulty komunikácie a médií na UNYP) bol tak láskavý a súhlasil, že odpovie na naše otázky týkajúce sa programu. 

Prečo je UNYP výnimočným miestom pre študentov, ktorí sa chcú vzdelávať v oblasti komunikácie?

Magisterský program v odbore strategickej komunikácie UNYP sa pýši tým, že ponúka neporovnateľnú rozmanitosť v rámci miestneho trhu. Víta pracujúcich odborníkov aj vysoko ašpirujúcich čerstvých absolventov, ktorí majú za sebou rôznu kariérnu a životnú skúsenosť v oblastiach, ako je žurnalistika, podnikanie, medzinárodné vzťahy, psychológia a personalistika. Táto škála rôznych kariérnych a životných skúseností vnáša do štúdia strategickej komunikácie rozmanitosť tým, že dáva účastníkom príležitosť pozrieť sa na obsah štúdia z rôznych kontextov a perspektív. Rozmanitosť však nekončí pri študentoch UNYP. Deväť hlavných lektorov má sedem rôznych národností. Česká republika je navyše hlavným centrom veľkého množstva technologických a komunikačných spoločností, ktoré majú vážny problém nájsť dostatočný počet kvalifikovaných zamestnancov. S takmer minimálnou mierou nezamestnanosti v Prahe a skutočne inovatívnym programom strategickej komunikácie môže UNYP konkurovať špičkovým študijným destináciám po celom svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môžete nám načrtnúť základný prehľad nového programu? Ako je program štruktúrovaný a čo od neho môžu očakávať potenciálni študenti?

Program trvá dvanásť mesiacov, od októbra do septembra, a začína modulom povinného výskumu a získania študijných zručností, s osobitným zameraním na akademické písanie, ktoré pripravuje študentov na náročné štúdium na magisterskej úrovni. Následne sa program skladá zo siedmich modulov, každý mesiac jeden nový – od októbra do apríla. Moduly prebiehajú formou intenzívneho víkendového štúdia: piatky od 17:00 do 21:00 a soboty a nedele od 9:00 do 18:00. Posledný modul – Výskumné metódy – vedie ku konečnej zložke programu. V module Dizertačná práca/Praktikum majú študenti možnosť vybrať si medzi klasickou akademickou dizertačnou prácou a praktickejším konzultačným projektom. Potenciálni študenti by mali od inovatívneho magisterského programu Strategickej komunikácie očakávať dôraz na aplikovateľnosť, prípadové štúdie a metodiku riešenia praktických problémov, ktoré majú pripraviť študentov na rýchlo sa rozvíjajúce, dynamické a neustále sa vyvíjajúce globálne komunikačné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čím sa tento konkrétny program líši od iných magisterských programov v oblasti komunikácie a médií? 

Hlavný rozdiel spočíva v tom, že program UNYP nebol konštituovaný kariérnymi akademikmi, ktorí nemusia byť vždy v kontakte s realitou. Naopak bol vyvinutý na základe výsledkov nášho výskumu venovaného tomu, čo chcú veľké komunikačné organizácie vidieť, keď hľadajú nových zamestnancov. Konzultovali sme ho s vedúcimi pracovníkmi veľkých korporácií, ako napríklad Microsoft a SAP, ale aj s globálnymi komunikačnými agentúrami, ako napríklad Havas. Nakoniec sme vykonali kvalitatívny výskum medzi magisterskými študentmi strategickej komunikácie, aby sme pochopili, čo sa im na štúdiu páčilo a čo nie, a čo cítili, že potrebujú. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aké sú základné kurzy ponúkané v programe?

Prvé štyri moduly, ktoré sa vyučujú v jesennom semestri, sú hlavnými a zároveň základnými kurzami: Organizačná komunikácia v kontexte, Digitálne médiá: Teória a prax, Komunikácia s verejnosťou a Vzťahy s médiami. Tieto vytvárajú pôdu pre praktické moduly: Komunikácia pre sociálnu zmenu, Riadenie značky a Krízová komunikácia.

Prečo je obzvlášť v dnešnej dobe tento program pre študentov silnou voľbou?

V posledných rokoch zmeny v technológiách a médiách spôsobili radikálnu zmenu spôsobu, akým ľudia a organizácie komunikujú. Nejde len o niektorých ľudí a niektoré organizácie, ale o všetkých – žiadna organizácia nebola ponechaná nedotknutá. Táto skutočnosť viedla k istej naliehavosti. Plánovanie komunikácie musí byť integrované do samotného jadra života organizácie. Každý zúfalo potrebuje účinnú komunikáciu, aby znížil šum, odpútanie pozornosti a niekedy nepriateľské virtuálne útoky, ktorým dnes čelíme.

Pred pár rokmi stačilo jednoducho zaplaviť trh správami a ten najhlasnejší vyhral. To už neplatí. Bez stratégie je investovanie do komunikácie stratou času a peňazí. Je nevyhnutné porozumieť charakteristikám a možnostiam rôznych kanálov a dopadu a štruktúre správ. Princípy strategickej komunikácie môžu byť aplikované na akúkoľvek oblasť, od žurnalistiky cez predaj až po strojárstvo, a to nielen spoločnosťami, korporáciami a mimovládnymi organizáciami, ale aj rôznymi subjektmi, ako sú športové osobnosti, celebrity, vzdelávacie inštitúcie, nemocnice a dokonca aj bežní občania, ako ste vy alebo ja. Premýšľanie o osobnej značke je pre niektorých koníčkom, ale pre iných nevyhnutnosťou. 

University of New York in Prague

University of New York in Prague

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  109
  •  | 
  • Páči sa:  3x

University of New York in Prague, skrátene UNYP, ponúka akreditované bakalárske a magisterské programy v anglickom jazyku. Našimi partnermi sú prestížne medzinárodné univerzity v Spojených štátoch i v Európe. Zameriavame sa predovšetkým na štúdium medzinárodných vzťahov, obchodnej administratívy, komunikácie, IT managementu, literatúry a psychológie. V súčasnosti u nás študuje vyše 700 študentov z viac ako 60 krajín. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu