Kariérne možnosti v manažmente športu

Autor: University of New York in Prague | 4.10.2019 o 13:02 | (upravené 4.10.2019 o 13:09) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  62x

Za každým športovým turnajom a šampionátom, či už na miestnej alebo celosvetovej úrovni, nájdete skúsených a usilovne pracujúcich odborníkov v oblasti manažmentu. 

Športovci sú hviezdami a tvárami športových organizácií, ale sú to práve manažéri v pozadí, ktorí sa snažia, aby šport fungoval ako životaschopný podnik. Väčšina ľudí vníma športový priemysel v rozsahu hier, životov a kariéry profesionálnych športovcov, ale rovnako ako v akomkoľvek inom podniku, obchodné a administratívne aspekty tohto odvetvia zohrávajú významnú úlohu vrátane predaja, marketingu, sponzorstva, brandingu, prevádzkovej a ekonomickej činnosti. 

Študenti, ktorí chcú študovať manažment športu na univerzite, musia pochopiť, že nemôžu preniknúť do tohto odvetvia iba na základe výhody, že sa športu venovali na strednej škole.  V súčasnosti je svet športu vysoko komerčný, a to vytvára silný dopyt po vzdelaných jednotlivcoch, aby obsadili pozície v administratíve. Európsky bakalársky program v odbore správa podnikov –zameranie na manažment športu na UNYP učí manažérske zručnosti špecifické pre šport prostredníctvom rôznych kurzov zameraných na podnikanie. Študenti následne ukončia štúdium diplomovou prácou v tomto špecializovanom odbore.

Aké však máte možnosti kariéry s titulom v odbore manažment športu?  Ako príklad môžeme uviesť, že odborníci v oblasti športového marketingu musia vychádzať zo základných zásad marketingu a navrhnúť vhodný imidž pre fanúšikov a spotrebiteľov. Sú tiež zodpovední za koordináciu externej komunikácie, uľahčenie prepojenia fanúšikov s tímom alebo konkrétnym športovcom. Mohli by ste si vybudovať kariéru v oblasti služieb zákazníkom, predaja alebo komunikácie s verejnosťou; to sú neodmysliteľné úlohy, ktoré sa ľahko premietnu do vyššieho manažmentu športu. Hosting a propagácia športových podujatí, príprava tlačových správ pre športovcov - to všetko sú úlohy, ktoré si vyžadujú súbor špecializovaných zručností. 

Generálny manažér

Táto pozícia prináša veľa povinností, zahŕňa dohľad nad rozpočtom, prijímanie hlavných trénerov a hráčov a zastupovanie tímu počas tlačových konferencií. 

Športový agent

Táto pozícia vyžaduje dôkladnú znalosť športového práva, pretože pri zastupovaní športovca športovému agentovi prislúchajú všetky zákonné a podnikové povinnosti. Športového agenta možno najlepšie opísať ako profesionálneho poradcu, ktorý rokuje o obchodných dohodách so spoločnosťami a značkami, aby pre klienta vyjednal tie najlepšie podmienky. 

Fitness manažér

Fitness manažéri sú fitness guru. Vymýšľajú a organizujú fitnes aktivity, dohliadajú na logistiku týchto aktivít a dokonca navrhujú osobitné wellness programy pre profesionálnych športovcov. 

Koordinátor podujatí

Ste výnimočne organizovaný a dynamický človek? Tieto vlastnosti sú nevyhnutné pre pozíciu koordinátora športových podujatí, ktorý efektívne propaguje, realizuje a zabezpečuje prenos športových podujatí. Koordinátor podujatí musí byť v neustálom spojení s miestami konania športových podujatí, fanklubmi a vedením za účelom vytvorenia bezpečného a pútavého prostredia. Starajú sa tiež o ubytovanie tímu a zabezpečujú logistiku pred, počas a po veľkom dni.

Športový marketingový manažér 

Hlavným cieľom každého športového marketingového manažéra je vytvoriť presvedčivý obraz športovej organizácie s cieľom informovať a inšpirovať fanúšikov. Športový marketingový manažér musí byť odborníkom v oblasti rozvoja a propagácie značky s cieľom zviditeľnenia organizácie prostredníctvom digitálnych a tradičných médií. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína

Nahrávka korešponduje so spisom zverejneným pred ôsmimi rokmi.

Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.


Už ste čítali?