Kariérne možnosti v manažmente športu

Autor: University of New York in Prague | 4.10.2019 o 13:02 | (upravené 4.10.2019 o 13:09) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  100x

Za každým športovým turnajom a šampionátom, či už na miestnej alebo celosvetovej úrovni, nájdete skúsených a usilovne pracujúcich odborníkov v oblasti manažmentu. 

Športovci sú hviezdami a tvárami športových organizácií, ale sú to práve manažéri v pozadí, ktorí sa snažia, aby šport fungoval ako životaschopný podnik. Väčšina ľudí vníma športový priemysel v rozsahu hier, životov a kariéry profesionálnych športovcov, ale rovnako ako v akomkoľvek inom podniku, obchodné a administratívne aspekty tohto odvetvia zohrávajú významnú úlohu vrátane predaja, marketingu, sponzorstva, brandingu, prevádzkovej a ekonomickej činnosti. 

Študenti, ktorí chcú študovať manažment športu na univerzite, musia pochopiť, že nemôžu preniknúť do tohto odvetvia iba na základe výhody, že sa športu venovali na strednej škole.  V súčasnosti je svet športu vysoko komerčný, a to vytvára silný dopyt po vzdelaných jednotlivcoch, aby obsadili pozície v administratíve. Európsky bakalársky program v odbore správa podnikov –zameranie na manažment športu na UNYP učí manažérske zručnosti špecifické pre šport prostredníctvom rôznych kurzov zameraných na podnikanie. Študenti následne ukončia štúdium diplomovou prácou v tomto špecializovanom odbore.

Aké však máte možnosti kariéry s titulom v odbore manažment športu?  Ako príklad môžeme uviesť, že odborníci v oblasti športového marketingu musia vychádzať zo základných zásad marketingu a navrhnúť vhodný imidž pre fanúšikov a spotrebiteľov. Sú tiež zodpovední za koordináciu externej komunikácie, uľahčenie prepojenia fanúšikov s tímom alebo konkrétnym športovcom. Mohli by ste si vybudovať kariéru v oblasti služieb zákazníkom, predaja alebo komunikácie s verejnosťou; to sú neodmysliteľné úlohy, ktoré sa ľahko premietnu do vyššieho manažmentu športu. Hosting a propagácia športových podujatí, príprava tlačových správ pre športovcov - to všetko sú úlohy, ktoré si vyžadujú súbor špecializovaných zručností. 

Generálny manažér

Táto pozícia prináša veľa povinností, zahŕňa dohľad nad rozpočtom, prijímanie hlavných trénerov a hráčov a zastupovanie tímu počas tlačových konferencií. 

Športový agent

Táto pozícia vyžaduje dôkladnú znalosť športového práva, pretože pri zastupovaní športovca športovému agentovi prislúchajú všetky zákonné a podnikové povinnosti. Športového agenta možno najlepšie opísať ako profesionálneho poradcu, ktorý rokuje o obchodných dohodách so spoločnosťami a značkami, aby pre klienta vyjednal tie najlepšie podmienky. 

Fitness manažér

Fitness manažéri sú fitness guru. Vymýšľajú a organizujú fitnes aktivity, dohliadajú na logistiku týchto aktivít a dokonca navrhujú osobitné wellness programy pre profesionálnych športovcov. 

Koordinátor podujatí

Ste výnimočne organizovaný a dynamický človek? Tieto vlastnosti sú nevyhnutné pre pozíciu koordinátora športových podujatí, ktorý efektívne propaguje, realizuje a zabezpečuje prenos športových podujatí. Koordinátor podujatí musí byť v neustálom spojení s miestami konania športových podujatí, fanklubmi a vedením za účelom vytvorenia bezpečného a pútavého prostredia. Starajú sa tiež o ubytovanie tímu a zabezpečujú logistiku pred, počas a po veľkom dni.

Športový marketingový manažér 

Hlavným cieľom každého športového marketingového manažéra je vytvoriť presvedčivý obraz športovej organizácie s cieľom informovať a inšpirovať fanúšikov. Športový marketingový manažér musí byť odborníkom v oblasti rozvoja a propagácie značky s cieľom zviditeľnenia organizácie prostredníctvom digitálnych a tradičných médií. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Minúta po minúte: Slovensko eviduje dva nové prípady koronavírusu

Pred Bratislavou protestujú majitelia fitnescentier.

NAKA naznačuje, že zatkla sériového vraha, bola by to rarita

Metódy, ako vytvoriť profil vraha, vyvíjala FBI.


Už ste čítali?