Václav Vítek sa každý deň prechádza okolo hotela Quisisana Palace. Sleduje personál, kaviareň, reštauráciu, vidí, ako sa kto má a čo všetko treba urobiť.
Pán Vítek sa v apríli stal riaditeľom luxusného boutique hotelu, ktorý sa nachádza v malebných Karlových Varoch a zároveň riadi spoločnosť poskytujúcu služby.
"Nepredávame tu izby alebo apartmány," hovorí. "Predávame emócie."
To, ako preniknúť do pocitov ľudí, je zručnosť, ktorú si zdokonalil štúdiom na University of New York v Prahe v roku 1999. V rámci bakalárskeho štúdia študoval Medzinárodné obchodné vzťahy a neskôr získal MBA v odbore Manažment cestovného ruchu.
Pán Vítek vedel už dávno predtým, ako prišiel študovať na UNYP, že skončí v hotelovom biznise. Jeho otec sa stal prezidentom medzinárodného združenia hotelov počas komunistickej éry a pán Vítek strávil svoje detstvo cestovaním po nádherných hoteloch po celom svete. Po absolvovaní rakúskej strednej školy vedel, že chce študovať v cudzom jazyku a tak si vybral UNYP kvôli fakulte a rôznorodosti medzinárodných študentov.
"Škola bola vtedy trochu surová, pretože bola nová," povedal, "ale investovala (a stále) vo veľkom investuje do skvelých profesorov z celého sveta. Sú to veľké mená nielen v Českej republike, ale aj v USA."
Keď študoval MBA, Vítek zdieľal program iba so siedmimi ďalšími študentmi. Bol to napr. manažér leteckej spoločnosti, majiteľ hotela a etiópsky študent z Nového Zélandu, ktorý si chcel otvoriť vlastnú reštauráciu. Spočiatku uvažoval, čo sa dá naučiť v takej malej triede, ale po krátkom čase zahodil akékoľvek pochybnosti.
"Bol to skvelý mix ľudí, ktorí nemali so mnou nič spoločné, ale zdieľali sme rovnakú vášeň pre služby a podnikanie," spomína.
Okrem magisterského štúdia pán Vítek študoval psychológiu a marketing, kde ho jeho profesor naučil "myslieť medzi riadkami" a ako sa prezentovať pred ľuďmi - vlastnosť, ktorú ako manažér veľmi využíva. Tento aktívny prístup k učeniu a jeho stretávania sa s rôznymi kultúrami mu pomohli udržať sa na čele v odvetví, v ktorom, ako povedal, "musíte byť stále lepším, nie stáť na rovnakej úrovni".
Tento druh vzdelávania sa mu vyplatil. Po promóciách nabral svoj smer v oblasti hotelierstva. Začínal ako manažér v Czech Tourism, neskôr pracoval ako riaditeľ pre predaja a marketing v hoteli Augustine, až dosiahol svoju súčasnú pozíciu.