9 rád, ako sa stať úspešným manažérom

Autor: University of New York in Prague | 3.2.2015 o 15:51 | Karma článku: 2,58 | Prečítané:  1526x

Chcete si to nasmerovať do sveta vrcholového manažmentu, ale nemáte úplne jasno v tom, ako a kde začať? Prinášame vám prehľad niekoľkých osvedčených tipov a rád od úspešných manažérov, ktoré vám pomôžu vydať sa na tú správnu cestu za úspechom.  

1. Poznajte svoje plusy i mínusy

Každý úspešný manažér by mal vedieť o svojich slabých aj silných stránkach. Priznať si svoje nedostatky vonkoncom nie je znak slabosti. Človek, ktorý si je vedomý svojich mínusov, na sebe dokáže pracovať a má veľkú motiváciu neustále sa v niečom zlepšovať.

2. Vzdelávajte sa

Začnite výberom tej správnej vysokej školy. University of New York in Prague poskytuje od roku 1998 najlepšie vysokoškolské vzdelanie v anglickom jazyku v strednej Európe. Ponúka bakalárske, magisterské, doktorandské a dokonca aj akreditované MBA a BBA programy, ktoré poskytujú študentom nielen teoretické, ale aj praktické znalosti. A práve tie sú dnes nevyhnutné, ak sa chcete dostať na pozície najlepších výkonných manažérov.

Na UNYP sa budete učiť od manažérov svetoznámych spoločností. Využite ich dlhoročné skúsenosti vo svoj prospech. A, samozrejme, nikdy nezastavujte a kráčajte s dobou. Úspešný manažér sa totiž vzdeláva celý život a neustále hľadá možnosti pre svoj osobnostný i profesijný rast.

3. Buďte tímový hráč

Nadväzovanie vzťahov a neustále spoznávanie nových ľudí je pre každého budúceho i súčasného manažéra veľmi dôležité. Ak patríte medzi samotárov, ktorí všetko robia sami a nevyhľadávajú spoločnosť, manažérska pozícia zrejme pre vás nie je tá pravá. Manažér totiž musí byť schopný viesť tím ľudí, s ktorým bude prakticky stále spolupracovať. Preto nebuďte outsideri a začnite sa zapájať do všetkých možných skupinových aktivít. Spoznávajte ľudí, naberajte kontakty, spolupracujte, naučte sa porozumieť iným. Jednoducho povedané, buďte tímový hráč. Oplatí sa to.

4. Nezbavujte sa zodpovednosti

Dokázať si priznať chybu a nezvaľovať vinu z neúspechu na okolnosti či ostatných ľudí, aj to je súčasťou života úspešného manažéra. Preberanie zodpovednosti je dôležitým krokom v budovaní si autority a dôveryhodnosti. Z vlastných chýb sa treba poučiť, veď práve tie nás posúvajú dopredu.

5. Hľadajte spôsoby, nie dôvody

To nie je možné, to neviem, to sa nedá. Takéto vety by z úst manažéra vychádzať jednoducho nemali. Každý úspešný človek by sa mal hľadať spôsoby, ako sa niečo dá urobiť či vyriešiť, nie dôvody, ako sa to nedá. Hľadajte riešenia, diskutuje, pýtajte sa na názory iných a urobte všetko preto, aby ste i zdanlivo neriešiteľnú situáciu dotiahli do úspešného konca. Áno, všetko sa dá, keď sa chce.

6. Zorganizujte si život

Naučte sa efektívne využívať svoj čas tak, aby ste sa neprepracovali a nevyhoreli ste. Zabudnite na slovo prokrastinácia a zorganizujte si život. A nielen ten pracovný, ale aj osobný. Diár a kalendár by mal byť vašou základnou výbavou. Naplánujte si vždy všetko tak, aby ste mali dostatok času aj na svoju rodinu, priateľov a hobby. Ak by ste príliš prepadli práci a podceňovali dôležitosť voľného času, veľmi rýchlo by sa to mohlo odzrkadliť na vašom duševnom i fyzickom zdraví.

7. Pozitívne sa nalaďte 

Nikto nemá rád večne namrzených, skleslých mrzútov, ktorí šíria na metre od seba negatívnu náladu. Nemusíte sa báť, že by vám úsmev, pozitívna energia a smiech uberali na vážnosti a serióznosti. Práve naopak, ľudia sa s vami budú baviť a stretávať oveľa radšej a oveľa jednoduchšie od vás príjmu rady či príkazy. Nedopustite, aby sa vám budúci zamestnanci vyhýbali oblúkom, usmejte sa. ☺

8. Nebojte sa hovoriť „NIE“  

Nestane sa nič zlé, keď niekomu občas poviete to nepríjemné slovko „nie“. Nedá sa predsa vždy všetko  stihnúť a vôbec nie je vašou povinnosťou zobrať každý projekt, ktorý sa vám pripletie do cesty. Nie ste predsa stroj, ale človek. Určte si preto vlastné limity a naučte sa hovoriť ľuďom „nie“. V opačnom prípade by ste mohli veľmi rýchlo vyhorieť. Veď to, že niečo odmietnete, hneď neznamená, že ste lenivec, ale že jednoducho nemáte čas. A to je úplne normálne.

9. Vstávajte skoro

Úspešní ľudia vstávajú zavčas rána, pretože si veľmi dobre uvedomujú, akú veľkú hodnotu má ich čas. A tak, kým ešte ostatní spia, oni si stihnú zacvičiť, prečítať správy, odpísať na maily či stihnúť ranné pracovné stretnutie pri káve. A čo vy, dokázali by ste na ceste za úspechom obetovať hodiny sladkého vyspávania?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?